سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عزاداری ویژه حضرت قاسم (ع) در کربلای امام حسین (ع)

جوانمردنژاد گفت: اسلام، خواهان جامعه‌ای مقتدر و با عزت است و به هیچ وجه نمی‌پسندد که جوامع اسلامی تن به ذلت و خواری بدهند و شیعیان، عزت‌طلبی را از زندگی پیشوایان خود آموخته‌اند.

مهناز جوانمردنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این‌که آموزه‌های عاشورا برای همه انسان‌هاست، اظهار داشت: محرم به ما درس عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان می‌آموزد.

وی ادامه داد: زندگی دینی سرشار از ایمان، انسانیت و عزت است که اسلام به آن حیات طیبه می‌گوید؛ امام حسین علیه السلام برای دست یافتن به زندگی برتر و جاودانه، پذیرای شهادت شد و از بیعت با یزید خودداری کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: راه امام حسین (ع) چه ختم به شهادت می‌شد یا به ادامه حیات ایشان، خیر و سعادت و پیروزی به همراه داشت و شیفتگان امام حسین(علیه السلام) حق دارند نسبت به یاران آن حضرت و شهدای کربلا احساس حسرت کرده و با خود بگویند؛ ای کاش ما هم در کنار شما بودیم و به فوز عظیم می‌رسیدیم.

وی بیان داشت: زندگی توأم با عزت، آرزوی هر انسان آزاده‌ای است و اسلام به مسلمانان توصیه کرده ذلت را نپذیرند و زندگی آبرومندانه و با عزت داشته باشند.

جوانمردنژاد تصریح کرد: در سطح اجتماعی نیز اسلام، خواهان جامعه‌ای مقتدر و با عزت است و به هیچ وجه نمی‌پسندد که جوامع اسلامی تن به ذلت و خواری بدهند؛ شیعیان، عزت‌طلبی را از زندگی پیشوایان خود آموخته‌اند و آن بزرگواران به طورعملی در تمام مراحل زندگی، درس عزت طلبی را آموزش داده‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: برپایه درس عزت طلبی وآزادگی عاشوراست که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، در دیدار بانخست وزیرژاپن می‌گوید؛ «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد؛ زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha